read, learn - and don't try this at home

Det här kan vara den största krisen som jag någonsin varit med om. Eller i alla fall top fem.

Det började med att min utväxt på senare tid fått ett eget liv och jag tänkte göra något åt det genom att bleka utväxten hemma. Och här börjar problemet. Hemmablekningar är, som ni kanske vet, en ibland ganska farlig sysselsättning. Jag har testat detta ett antal gånger och alla dessa gånger så har det inte varit något problem- förrän nu. Jag gjorde ett välkänt misstag och tvättade ut färgen för tidigt. “Wooooohps!” tänker ni. Jag snarare skrek det. Färgen kunde liknas med kattpiss och jag bombade håret snabbt som satan med en massa silverschampo.

Jag kan inte uppdatera er om läget nu för jag vågar inte titta hur håret ser ut. Det är uppvirat i en turban nu och jag misstänker att jag aldrig kommer att ta av mig handduken. Får gå så här till skolan imorgon, kanske föralltid.

Faaaan, dumma hemmablekning, varför luras jag alltid av dina förpackningar av blondiner med perfekt hår?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0